Expositie Bibliotheek Den Hoorn: Toeval en opzet, schilderijen van Petra Hectors

Maandag 1 juli 2024 t/m vrijdag 27 september 2024 | Den Hoorn

Kosten: Gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

boek

De serie toeval en opzet in blauw bestaat uit een reeks kleine schilderijen. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben is dat de eerste verflaag altijd ontstaan is uit zomaar wat spelen met water en acrylverf op papier (toeval). Het spelen heeft geen ander doel dan genieten van de beweging van het penseel en het zien vloeien van de verf. Ondergronden die bruikbaar zijn voor de volgende stap in het proces worden bewaard.

Opzet is het vervolg. Wat wil er gezien worden is de vraag die daarbij centraal staat. De gevonden beelden worden uitgewerkt met o.a. aquarelverf, acrylverf, (aquarel)potlood en/of stift. Het resultaat is een reeks waarin dieren de hoofdrol spelen.

Toeval en opzet in blauw is te zien van 1 juli tot en met 27 september.

Over de maker:
Petra Hectors (Delft, 1966) heeft de basisjaren voltooid op De Kleine Tiki (opleiding voor Kunst, coachen en persoonlijke ontwikkeling). Ze heeft online schildercurssusen gevolgd bij Connie Solera en heeft sinds 2010 schilderles bij José Halbe.

Naast toeval en opzet in blauw zijn er ook een aantal acrylschilderijen van Petra in de expositie opgenomen.

Datum: 1 juli 2024 t/m 27 september 2024
Tijd: gedurende openingstijden